b_300_0_16777215_00_images_shora13-07.jpg

شورای ترافیک و کاهش حوادث جاده ای لرستان به ریاست استاندار تشکیل جلسه داد

شورای ترافیک و کاهش حوادث جاده ای استان به ریاست استاندار لرستان و با رویکرد تسریع پروژه های راه، ترمیم و اصلاح نقاط حادثه خیز و پروتکل هایی برای کاهش ترافیک شهری برگزار شد.

فرهاد زیویار عصر چهارشنبه دوازدهم مهرماه در جلسه شورای ترافیک و کاهش حوادث جاده ای بر تسریع پروژه های راه، ترمیم و استاندارد سازی محورهای حادثه خیز استان و ساماندهی وضعیت ترافیک شهری تاکید کرد.

وی با ابراز تاسف از حوادث اخیر و سوانح رانندگی در استان گفت: نمی‌توان همه مشکلات را مربوط به وجود زیرساخت‌ها دانست بلکه در این خصوص مواردی همچون ابعاد و مسائل فنی ، وجود علائم هشدار دهنده، ارایه آموزشهای لازم و مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی باید مورد توجه باشد.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت انسجام و همکاری و فعالیت همه دستگاه‌های عضو شورای ترافیک استان گفت: ما می‌بینیم پلیس راهور نمی‌خوابد، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری دوندگی می‌کنند اما لازم است همه دستگاه‌ها به جای اینکه بگویند دیگران چه کاری انجام می‌دهند بگویند من چه کاری می‌توانم انجام دهم و به جای انتظار از دیگران طرح نظر و ایده خود را مطرح کنند.

زیویار در این جلسه با تعیین مهلت ۱۰ روزه از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست در جلسات آتی و کمیسیون‌های مربوطه ضمن تشکیل کارگروه‌های لازم با تعامل ، همکاری ، هماهنگی و توجه به نقاط حادثه‌خیز استان گزارش نهایی روی میز آماده باشد و راهکارهای لازم برای پیشگیری و کاهش تصادفات ارائه شود.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان بازرسی استان، مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورا حضور داشتند، دکتر دالوند با اشاره به اقدامات انجام شده از جمله تعریض جاده ها نصب علائم و نیوجرسی در برخی از مناطق استان اظهار داشت مسائل ایمنی در برخی از نقاط به خوبی رعایت نشده است و لازم است ضمن رفع نواقص، نصب و راه‌اندازی تجهیزات ایمنی از جمله دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات مورد توجه قرار گیرند و آموزش رانندگان هم مورد توجه بیشتری واقع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر حضور اعضای شورا و بازدید مسئولین از محورهای مواصلاتی و نظارت بر عبور مرور گفت: لازم است موضوع مدیریت پروژه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر برگزاری مرتب و منظم جلسات شورای ترافیک توسط فرمانداران در سطح استان تاکید کرد و گفت : در بیشتر شهرستان‌هایی که به موضوع ورود شده تا حدود زیادی اوضاع کنترل شده است.

دکتر دالوند با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه‌های ۱۱۵ در مسیر محورهای مواصلاتی گفت: لازم است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط فضای مورد نیاز جانمایی شده و در خصوص راه‌اندازی آن در کمترین زمان اقدام لازم به عمل آید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید