b_300_0_16777215_00_images_bazafarini.jpgجلسه ستاد بازآفرینی با حضور دکتر دالوند معاون عمرانی استانداری ، مهندس کرم زاده مدیر کل دفتر فنی استانداری و سایر اعضا برگزار گردید.

 

جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیراستاندارد/مدیران در جذب اعتبارات بازآفرینی فرصت‌سوزی نکنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مدیران در جذب اعتبارات بازآفرینی فرصت‌سوزی نکنند.


به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر احمدرضا دالوند در جلسه ستاد بازآفرینی استان، با اشاره به تلفات جانی و مالی که طی حوادث طبیعی در اقصی‌ نقاط جهان رخ‌ داده است، اظهار کرد: وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از دیرباز به دلیل عدم کنترل و نظارت در ساخت و سازها و رشد بی‌رویه حواشی شهر‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنان شاهد رشد ساخت و سازهای بدون مجوز و غیراستاندارد در حواشی شهر‌ها هستیم، افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید از ایجاد اینگونه محله‌ها جلوگیری و برخورد قانونی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: ظرفیت‌ها و اعتبارات باید در مسیر معیشت، آموزش، رفاه و درمان کشور هزینه شود که متاسفانه بخاطر بی‌توجهی به این موضوع ظرفیت‌ها برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرها استفاده می‌شود.

وی با تاکید براینکه مدیران در جذب این اعتبارات باید تلاش کنند و نباید فرصت‌سوزی شود، افزود: دبیرخانه ستاد بازآفرینی در شهرداری‌ها فعال شود و گزارش خود را طی جلسه شهرستانی این ستاد به فرمانداران ارائه دهند تا دبیرخانه استانی که تحت پوشش راه و شهرسازی استان است پس از جمع‌بندی به این معاونت ارسال کند.

دکتر دالوند خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شهرداری‌ها به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی گفت: نوسازی محله‌هایی که دارای بافت‌ فرسوده و ناکارآمد هستند باید اولویت‌بندی شوند، در این مناطق خیلی از خانواده‌ها تحت پوشش کمیته‌ امداد و بهزیستی هستند که با استفاده از طرح‌های تشویقی آنها بهتر می‌شود اقدام کرد.

گفتنی‌است از ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی البته با رعایت شرایط مربوط اشاره کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید