b_300_0_16777215_00_images_chegh.jpegمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از انتخاب چگنی به عنوان شهرستان پایلوت معادن هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر احمدرضا دالوند در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه مصوبات جلسه باید قید زمان بندی داشته باشند تا نتیجه لازم بدست‌ آید، اظهار کرد: هوشمند‌سازی سیستم کنترل و نظارت معادن سنگ باعث جلوگیری از پایمال شدن حقوق دولتی و همچنین استخراج بیش از حد مجاز می‌شود.

وی ادامه داد: در استخراج معادن به صورت سنتی و صدور بارنامه امکان خطا وجود دارد، از این‌رو نیاز است سیستم کنترل معادن هوشمندسازی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به منظور کنترل و نظارت دقیق فرآیند استخراج، بارگیری و توزیع مواد برداشتی معادن از انتخاب شهرستان چگنی به صورت پایلوت خبر داد و بیان کرد: ابتدا بازسکول‌های دیجیتال نصب خواهند شد که به یک سیستم الکترونیکی وصل هستند و از این طریق اطلاعات حجم برداشتی بر روی باسکول‌های دیجیتال ثبت می‌شود، سپس از طریق جی پی اس نصب شده روی ماشین‌های حمل سنگ تا مقصد کنترل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همچنین از پهپاد‌هایی که می‌توانند وضع موجود معادن سنگ را اسکن کنند استفاده خواهد شد تا از این طریق حجم برداشت عملیات یکساله مشخص شود.

دکتر دالوند با بیان اینکه اگر این سه مورد به نتیجه لازم برسند درصد بالایی از مشکلات استان در حوزه معادن حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: حقوق دولت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

🗓یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴٠١

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید