b_300_0_16777215_00_images_6.jpg

کاهش تصادفات و حفظ جان گردشگران اولویت تصمیمات شورا است

شورای ترافیک استان عصر روز سه شنبه اولین روز سال ۱۴۰۲ به ریاست استاندار لرستان و با حضور مدیرکل دفترفنی استانداری و سابر مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار شد.

استاندار لرستان در این جلسه گفت: کاهش تصادفات و حفظ جان مسافران نوروزی و گردشگران اولویت اصلی تصمیمات در این شورا هستند.

دکتر فرهاد زیویار عنوان کرد: هر چند هموطنان در این ایام در سفر هستند که این نشاط جامعه و چرخش برخی موضوعات اساسی و ظرفیت های گردشگری را به دنبال دارد اما قبل از این و اصل مطلب اقدامی است که باید انجام شود تا گردشگران صدمه ندیده و جانشان به خطر نیفتد.


استاندار ضمن تشکر گزارشات ارائه شده در جلسه، تصریح کرد: انتظار داریم در جلسات بعد مسئولین شهرستانها نیز حضور داشته باشند تا در تصمیمات اتخاذ شده اطلاعات کامل تری را در اختیار اعضای شورا قرار دهند.

دکتر زیویار ابراز کرد: در خط مقدم خدمات سفر، پلیس و برخی دستگاه های دیگر از جمله راه و شهرسازی، راهداری و اورژانس حضور دارند.

وی گفت: انتظار داریم از جلسه ی امروز و تصمیماتی که در آن گرفته می شود تا جلسه ی بعد قدمی در مسیر کاهش تلفات و تصادفات برداشته شده و از هیچ تلاشی دریغ نشود.

استاندار عنوان کرد: خواسته ی ما این است که دستگاه های اجرایی ذیربط اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر زیویار با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در روز سوم فروردین ماه، گفت: با شروع ماه مبارک رمضان سفرها کاهش پیدا کرده و رفت و آمدها فروکش خواهند کرد.

وی ادامه داد: هر چند این کاهش سفرها ممکن است به کاهش گردشگری در استان بیانجامد اما از طرفی باعث کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی خواهد شد.

استاندار با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترافیک در ایام نوروز به صورت منظم، خاطرنشان کرد:

: در این نشست ها می بایست راجع به نقاط حادثه خیز از جمله کیلومترهای ۳۰ شهرها، آزادراه ها، کمربندی ها و چهار خطه ها بیشتر فکر شود تا تصمیمات جامع تر و راهبردی تر اتخاذ شوند‌.

وی تاکید کرد: تمام هدف اعضای شورا این است که ماحصل تصمیمات اتخاذ شده در نهایت منجر به کاهش صدمات، خسارات و تلفات جانی شود.

استاندار ضمن ابراز امیدواری به این که آمار تصادفات و تلفات امسال نسبت به سال های گذشته کمتر شود، اظهار کرد: ممکن است در ۳روز اول سال آمار تصادفات به دلیل افزایش ۸۰ درصدی سفر در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، بیشتر باشد اما با شروع ماه مبارک رمضان سیر نزولی این آمار را شاهد خواهیم بود.

دکتر زیویار عنوان کرد: انتظار داریم ۴۸ ساعت آینده به خاطر آغاز رمضان بار ترافیکی زیادی در محورهای ارتباطی استان را شاهد باشیم که به دلیل برگشت مسافران به شهرهای خود است.

وی ادامه داد: ظرف سه روز آینده فشار کاری زیادی متحمل همکاران خواهد شد.

استاندار لرستان تاکید کرد: همه باید کمک کنیم که در این سه روز کمترین خسارات را داشته و آمار تصادفات را به سمت منفی سوق دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید